Mesafeli Satış Sözleşmesi ve Ön Bilgilendirme

 MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ

SATICI: Sebilürreşad Ltd. Şti.

Ünvanı : Sebilürreşad Basın Yayın Ltd. Şti.

Adresi : Anafartalar Cd. Sakarya Apt. No:50/12

Telefon : 0.312.310 91 92

E-mail : sebilurresad.muhasebe@gmail.com

 

ALICI:

Adı Soyadı:

Cep Telefonu:

Adresi:

T.C Kimlik No:

E-Mail Adresi:

Firma Unvanı ( var ise ):

Vergi No ( var ise ) :

Vergi Daire ( var ise ) :

 

MADDE 1- KONU

İşbu sözleşmenin konusu, ALICI'nın ---  internet sitesinden elektronik ortamda siparişini yaptığı aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır.

MADDE 2- SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN, ÖDEME VE TESLİMATA İLİŞKİN BİLGİLER

2.1) Sözleşme konusu mal veya hizmetin adı, adedi, KDV dâhil satış fiyatı, ödeme şekli ve temel nitelikleri

Sepet Bilgileri :

2.2 ) Ödeme Şekli: Havale/EFT ile ödeme

a) Kredi Kartına İade Prosedürü

ALICI’nın cayma hakkını kullandığı durumlarda ya da siparişe konu olan ürünün çeşitli sebeplerle tedarik edilememesi veya hakem heyeti kararları ile ALICI’ya bedel iadesine karar verilen durumlarda, alışveriş kredi kartı ile ve taksitli olarak yapılmışsa, kredi kartına iade prosedürü aşağıda belirtilmiştir:

ALICI ürünü kaç taksit ile aldıysa Banka ALICI’ya geri ödemesini taksitle yapmaktadır. SATICI bankaya ürün bedelinin tamamını tek seferde ödedikten sonra, Banka poslarından yapılan taksitli harcamaların ALICI’nın kredi kartına iadesi durumunda, konuya müdahil tarafların mağdur duruma düşmemesi için talep edilen iade tutarları, yine taksitli olarak hamil taraf hesaplarına Banka tarafından aktarılır. ALICI’nın satış iptaline kadar ödemiş olduğu taksit tutarları, eğer iade tarihi ile kartın hesap kesim tarihleri çakışmazsa her ay karta 1 (bir) iade yansıyacak ve ALICI iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri satışın taksitleri bittikten sonra, iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri sayısı kadar ay daha alacak ve mevcut borçlarından düşmüş olacaktır.

Kart ile alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda SATICI, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği ALICI’ya nakit para ile ödeme yapamaz. Üye işyeri yani SATICI, bir iade işlemi söz konusu olduğunda ilgili yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup, Üye işyeri yani SATICI ilgili tutarı Bankaya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda anlatmış olduğumuz prosedür gereğince ALICI’ya nakit olarak ödeme yapılamamaktadır. Kredi kartına iade, SATICI’nın Banka’ya bedeli tek seferde ödemesinden sonra, Banka tarafından yukarıdaki prosedür gereğince yapılacaktır.

ALICI, bu prosedürü okuduğunu ve kabul ettiğini kabul ve taahhüd eder.

B) Kapıdan Ödeme ile Havale/EFT Ödeme Seçeneklerinde İade Prosedürü

Kapıdan ödeme ile havale/EFT ödeme seçeneklerinde iade Tüketiciden banka hesap bilgileri istenerek, Tüketicinin belirttiği hesaba (hesabın fatura adresindeki kişinin adına veya kullanıcı kişinin adına olması şarttır) havale ve EFT şeklinde yapılacaktır.

3. Teslimat Şekli ve Adresi:

Paketleme, kargo ve teslim masrafları ALICI tarafından karşılanmaktadır. Kargo fiyatı ek olarak sipariş toplam tutarına eklenmektedir. Ürün bedeline dahil değildir. Teslimat, anlaşmalı kargo şirketi aracılığı ile ALICI'nın adresinde elden teslim edilecektir. Teslim anında ALICI’nın adresinde bulunmaması durumunda dahi Firmamız işlemi tam ve eksiksiz olarak yerine getirmiş olarak kabul edilecektir. Bu nedenle, ALICI'nın ürünü geç teslim almasından ve/veya hiç teslim almamasından kaynaklanan zararlardan ve giderlerden SATICI sorumlu değildir. SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur.

MADDE 4- CAYMA HAKKI

Tüketici (ALICI), 14 (ondört) gün içinde ( K.K.T.C Satışları İçin 4 Gün İçinde ) herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.Kalan ürün bedeli ve KDV tutarı ise ALICI ya iade edilir.

Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün başlar. Mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;

4.1) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin malı teslim aldığı gün esas alınır. Cayma bildiriminizi cayma hakkı süresi dolmadan ---

 yer alan hesabım sayfanızdaki iade seçeneği üzerinden gerçekleştirebilirsiniz. Cayma hakkınız kapsamında öngörüle taşıyıcı UPS kargo olup, --- yer alan hesabım sayfanızdaki iade ve geri gönderim seçeneğinde geri gönderime ilişkin detaylar açıklanmıştır.

Sözleşmeden cayma hakkın kullanılması halinde:

ALICI’ya veya ALICI’nın gösterdiği kişi/kuruluşa teslim edilen ürünün/lerin

(i) faturası,

Önemli uyarı: İade edilmek istenen ürünün/lerin faturası kurumsal ise, geri iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.

(ii) kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir.

SATICI, cayma bildiriminin kendisine ulaşmasında itibaren en geç 10 günlük süre içerisinde toplam bedeli ve alıcıyı borç altına sokan belgeleri ALICI’ya iade edecek ve 20 günlük süre içerisinde ürünü/leri iade alacaktır.

ALICI’nın kusurundan kaynaklanan bir nedenle ürünün/lerin değerinde bir azalma olur veya iade imkânsızlaşırsa ALICI kusuru oranında SATICI’nın zararlarını tanzim edecektir.

Tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:

a. Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan; dergi, kitap ve kültür ürünleri ilişkin sözleşmeler.

b. Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.

c. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

d. Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek ürünler; tek kullanımlık ürünler, kopyalanabilir yazılım ve programlar, hızlı bozulan veya son kullanım tarihi geçme ihtimali olan ürünlerin iadesi kabul edilmemektedir.

e. Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.

MADDE 8- UYUŞMAZLIK VE YETKİLİ MAHKEME

İşbu sözleşmeden doğan uyuşmazlıklarda doğrudan yerleşim yerinizin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti veya Tüketici Mahkemesi yetkilidir (Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından her yıl Aralık ayında belirlenen parasal sınırlar dâhilinde 2015 yılı için Tüketici Hakem Heyetlerinin uyuşmazlıklara bakmakla görevli ve yetkili olmalarına ilişkin parasal sınırlar; ilçe tüketici hakem heyetleri için üst parasal sınır 2.200 Türk Lirası, Büyükşehir statüsünde olan illerdeki il tüketici hakem heyetleri için parasal sınır 2.200 Türk Lirası ile 3.300 Türk Lirası arası, Büyükşehir statüsünde olmayan illerin merkezlerindeki il tüketici hakem heyetleri için üst parasal sınır 3.300 Türk Lirası, Büyükşehir statüsünde olmayan illere bağlı ilçelerdeki il tüketici hakem heyetleri için parasal sınır 2.200 Türk Lirası ile 3.300 Türk Lirası arası olarak tespit edilmiştir.)

MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİNİ OKUDUM / ONAYLADIM.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÖN BİLGİLER VE BİLGİLENDİRME FORMU

1) TARAFLAR

SATICI: Sebilürreşad Ltd. Şti.

Ünvanı : Sebilürreşad Basın Yayın Ltd. Şti.

Adresi : Anafartalar Cd. Sakarya Apt. No:50/12

Telefon : 0.312.310 91 92

E-mail : sebilurresad.muhasebe@gmail.com

 

 

ALICI:

Adı Soyadı:

Cep Telefonu:

Adresi:

T.C Kimlik No:

E-Mail Adresi:

Firma Unvanı ( var ise ):

Vergi No ( var ise ) :

Vergi Daire ( var ise ) :

2 ) Sözleşme konusu mal veya hizmetin adı, adedi, KDV dâhil satış fiyatı, ödeme şekli ve temel nitelikleri

Sepet Bilgileri :

Paketleme, kargo ve teslim masrafları SATICI tarafından karşılanmaktadır. Kargo fiyatı ek olarak sipariş toplam tutarına eklenmektedir. Ürün bedeline dahil değildir. Teslimat , anlaşmalı kargo şirketi aracılığı ile, ALICI'nın adresinde elden teslim edilecektir. Teslim anında ALICI'nın adresinde bulunmaması durumunda dahi Firmamız işlemi tam ve eksiksiz olarak yerine getirmiş olarak kabul edilecektir. Bu nedenle, ALICI'nın ürünü geç teslim almasından ve/veya hiç teslim almamasından kaynaklanan zararlardan ve giderlerden SATICI sorumlu değildir. SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur. İlk Kargo gönderiminden (50 TL ve üzeri siparişlerde ) ücret alınmamaktadır. Müşteri adresinde olmadığından veya yanlış adres beyan etmesinden dolayı gönderinin teslim edilemediği durumlarda ikinci gönderim ile ilgili kargo ücreti ALICIYA aittir.

2.1) Ürün sözleşme tarihinden itibaren en geç 30 gün içerisinde teslim edilecektir. Ürününün teslim edilmesi anına kadar tüm sorumluluk SATICI’ya aittir.

3. ) Tüketici (ALICI), 14 (ondört) gün içinde ( K.K.T.C Satışları İçin 4 Gün İçinde ) herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

3.1) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin malı teslim aldığı gün esas alınır. Cayma bildiriminizi cayma hakkı süresi dolmadan --  yer alan hesabım sayfanızdaki iade seçeneği üzerinden gerçekleştirebilirsiniz. Cayma hakkınız kapsamında öngörülen taşıyıcı Yurtiçi Kargo olup, ----  yer alan hesabım sayfanızdaki iade ve geri gönderim seçeneğinde geri gönderime ilişkin detaylar açıklanmıştır.

Sözleşmeden cayma hakkın kullanılması halinde:

ALICI’ya veya ALICI’nın gösterdiği kişi/kuruluşa teslim edilen ürünün/lerin

(i) faturası,

Önemli uyarı: İade edilmek istenen ürünün/lerin faturası kurumsal ise, geri iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.

(ii) kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir.

SATICI, cayma bildiriminin kendisine ulaşmasında itibaren en geç 10 günlük süre içerisinde toplam bedeli ve alıcıyı borç altına sokan belgeleri ALICI’ya iade edecek ve 20 günlük süre içerisinde ürünü/leri iade alacaktır.

ALICI’nın kusurundan kaynaklanan bir nedenle ürünün/lerin değerinde bir azalma olur veya iade imkânsızlaşırsa ALICI kusuru oranında SATICI’nın zararlarını tanzim edecektir.

Tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:

a. Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve SATICI veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

b. Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.

c. Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.

d. Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.

e. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

f. Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek ürünler; tek kullanımlık ürünler, kopyalanabilir yazılım ve programlar, hızlı bozulan veya son kullanım tarihi geçme ihtimali olan ürünlerin iadesi kabul edilmemektedir.

g. Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.

4) Tüketicinin herhangi bir dijital içerik satın alması halinde dijital içeriklerin işlevselliğini etkileyecek teknik koruma önlemleri ve SATICI’nın bildiği ya da makul olarak bilmesinin beklendiği, dijital içeriğin hangi donanım ya da yazılımla birlikte çalışabileceğine ilişkin bilgiler satın alınan ürünün --- satışa sunulduğu sayfadaki tanıtım içeriğinde yer almaktadır.

5) Tüketicilerin şikâyet ve itirazları: Siparişinize ve/veya siparişinize konu ürüne ve/veya siparişinizle ilgili herhangi bir konuda şikâyetinizin olması halinde şikâyetlerinizi --  internet sitesinde belirtilen iletişim bilgileri vasıtasıyla SATICI’ya iletebilirsiniz. İletmiş olduğunuz şikâyet başvurularınız derhal kayıtlara alınacak, yetkili birimler tarafından değerlendirilerek çözümlenmeye çalışılacak ve en kısa sürede size geri dönüş sağlanacaktır.

YUKARIDA Kİ KURALLARI OKUDUM / ONAYLADIM.