ABONELİK-TÜM SAYILAR-SRYAYINEVİ
Başlık
Mesafeli Satış Sözleşmesi ve Ön Bilgilendirme
MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
SATICI: Sebilürreşad Ltd. Şti.
Ünvanı : Sebilürreşad Basın Yayın Ltd. Şti.
Adresi : Anafartalar Cd. Sakarya Apt. No:50/12
Telefon : 0.312.310 91 92
E-mail : sebilurresad.muhasebe@gmail.com
ALICI:
Adı Soyadı:
Cep Telefonu:
Adresi:
T.C Kimlik No:
E-Mail Adresi:
Firma Unvanı ( var ise ):
Vergi No ( var ise ) :
Vergi Daire ( var ise ) :
MADDE 1- KONU
İşbu sözleşmenin konusu, ALICI'nın --- internet sitesinden elektronik ortamda
siparişini yaptığı aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürünün satışı
ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun
hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır.
MADDE 2- SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN, ÖDEME VE TESLİMATA İLİŞKİN
BİLGİLER
2.1) Sözleşme konusu mal veya hizmetin adı, adedi, KDV dâhil
satış fiyatı, ödeme şekli ve temel nitelikleri
Sepet Bilgileri :
2.2 ) Ödeme Şekli: Havale/EFT ile ödeme
a) Kredi Kartına İade Prosedürü
ALICI’nın cayma hakkını kullandığı durumlarda ya da siparişe
konu olan ürünün çeşitli sebeplerle tedarik edilememesi veya hakem heyeti
kararları ile ALICI’ya bedel iadesine karar verilen durumlarda, alışveriş kredi
kartı ile ve taksitli olarak yapılmışsa, kredi kartına iade prosedürü aşağıda
belirtilmiştir:
ALICI ürünü kaç taksit ile aldıysa Banka ALICI’ya geri
ödemesini taksitle yapmaktadır. SATICI bankaya ürün bedelinin tamamını tek
seferde ödedikten sonra, Banka poslarından yapılan taksitli harcamaların
ALICI’nın kredi kartına iadesi durumunda, konuya müdahil tarafların mağdur
duruma düşmemesi için talep edilen iade tutarları, yine taksitli olarak hamil
taraf hesaplarına Banka tarafından aktarılır. ALICI’nın satış iptaline kadar
ödemiş olduğu taksit tutarları, eğer iade tarihi ile kartın hesap kesim
tarihleri çakışmazsa her ay karta 1 (bir) iade yansıyacak ve ALICI iade
öncesinde ödemiş olduğu taksitleri satışın taksitleri bittikten sonra, iade
öncesinde ödemiş olduğu taksitleri sayısı kadar ay daha alacak ve mevcut
borçlarından düşmüş olacaktır.
Kart ile alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda SATICI,
Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği ALICIya
nakit para ile ödeme yapamaz. Üye işyeri yani SATICI, bir iade işlemi söz
konusu olduğunda ilgili yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup, Üye işyeri
yani SATICI ilgili tutarı Bankaya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü
olduğundan yukarıda anlatmış olduğumuz prosedür gereğince ALICI’ya nakit olarak
ödeme yapılamamaktadır. Kredi kartına iade, SATICInın Bankaya bedeli tek seferde ödemesinden sonra, Banka tarafından
yukarıdaki prosedür
gereğince yapılacaktır.
ALICI, bu prosedürü okuduğunu ve kabul ettiğini kabul ve
taahhüd eder.
B) Kapıdan Ödeme ile Havale/EFT Ödeme Seçeneklerinde İade
Prosedürü
Kapıdan ödeme ile havale/EFT ödeme seçeneklerinde iade
Tüketiciden banka hesap bilgileri istenerek, Tüketicinin belirttiği hesaba
(hesabın fatura adresindeki kişinin adına veya kullanıcı kişinin adına olması
şarttır) havale ve EFT şeklinde yapılacaktır.
3. Teslimat Şekli ve Adresi:
Paketleme, kargo ve teslim masrafları ALICI tarafından
karşılanmaktadır. Kargo fiyatı ek olarak sipariş toplam tutarına eklenmektedir.
Ürün bedeline dahil değildir. Teslimat, anlaşmalı kargo şirketi aracılığı ile
ALICI'nın adresinde elden teslim edilecektir. Teslim anında ALICI’nın adresinde
bulunmaması durumunda dahi Firmamız işlemi tam ve eksiksiz olarak yerine
getirmiş olarak kabul edilecektir. Bu nedenle, ALICI'nın ürünü geç teslim
almasından ve/veya hiç teslim almamasından kaynaklanan zararlardan ve
giderlerden SATICI sorumlu değildir. SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam,
eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve
kullanım kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur.
MADDE 4- CAYMA HAKKI
Tüketici (ALICI), 14 (ondört) gün içinde ( K.K.T.C Satışları
İçin 4 Gün İçinde ) herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart
ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.Kalan ürün bedeli ve KDV tutarı
ise ALICI ya iade edilir.
Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde
sözleşmenin kurulduğu gün başlar. Mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise
tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim
aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine
kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkı süresinin
belirlenmesinde;
4.1) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin
yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin malı teslim aldığı gün esas alınır. Cayma
bildiriminizi cayma hakkı süresi dolmadan ---
yer alan hesabım
sayfanızdaki iade seçeneği üzerinden gerçekleştirebilirsiniz. Cayma hakkınız
kapsamında öngörüle taşıyıcı UPS kargo olup, --- yer alan hesabım sayfanızdaki
iade ve geri gönderim seçeneğinde geri gönderime ilişkin detaylar
açıklanmıştır.
Sözleşmeden cayma hakkın kullanılması halinde:
ALICI’ya veya ALICI’nın gösterdiği kişi/kuruluşa teslim
edilen ürünün/lerin
(i) faturası,
Önemli uyarı: İade edilmek istenen ürünün/lerin faturası
kurumsal ise, geri iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile
birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş
iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.
(ii) kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile
birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir.
SATICI, cayma bildiriminin kendisine ulaşmasında itibaren en
geç 10 günlük süre içerisinde toplam bedeli ve alıcıyı borç altına sokan
belgeleri ALICI’ya iade edecek ve 20 günlük süre içerisinde ürünü/leri iade
alacaktır.
ALICI’nın kusurundan kaynaklanan bir nedenle ürünün/lerin
değerinde bir azalma olur veya iade imkânsızlaşırsa ALICI kusuru oranında
SATICI’nın zararlarını tanzim edecektir.
Tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:
a. Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları
doğrultusunda hazırlanan; dergi, kitap ve kültür ürünleri ilişkin sözleşmeler.
b. Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya
tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.
c. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı
ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
d. Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek ürünler; tek
kullanımlık ürünler, kopyalanabilir yazılım ve programlar, hızlı bozulan veya
son kullanım tarihi geçme ihtimali olan ürünlerin iadesi kabul edilmemektedir.
e. Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında,
gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
MADDE 8- UYUŞMAZLIK VE YETKİLİ MAHKEME
İşbu sözleşmeden doğan uyuşmazlıklarda doğrudan yerleşim
yerinizin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki Tüketici
Sorunları Hakem Heyeti veya Tüketici Mahkemesi yetkilidir (Gümrük ve Ticaret
Bakanlığı tarafından her yıl Aralık ayında belirlenen parasal sınırlar
dâhilinde 2015 yılı için Tüketici Hakem Heyetlerinin uyuşmazlıklara bakmakla
görevli ve yetkili olmalarına ilişkin parasal sınırlar; ilçe tüketici hakem
heyetleri için üst parasal sınır 2.200 Türk Lirası, Büyükşehir statüsünde olan
illerdeki il tüketici hakem heyetleri için parasal sınır 2.200 Türk Lirası ile
3.300 Türk Lirası arası, Büyükşehir statüsünde olmayan illerin merkezlerindeki
il tüketici hakem heyetleri için üst parasal sınır 3.300 Türk Lirası,
Büyükşehir statüsünde olmayan illere bağlı ilçelerdeki il tüketici hakem
heyetleri için parasal sınır 2.200 Türk Lirası ile 3.300 Türk Lirası arası
olarak tespit edilmiştir.)
MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİNİ OKUDUM / ONAYLADIM.
ÖN BİLGİLER VE BİLGİLENDİRME FORMU
1) TARAFLAR
SATICI: Sebilürreşad Ltd. Şti.
Ünvanı : Sebilürreşad Basın Yayın Ltd. Şti.
Adresi : Anafartalar Cd. Sakarya Apt. No:50/12
Telefon : 0.312.310 91 92
E-mail : sebilurresad.muhasebe@gmail.com
ALICI:
Adı Soyadı:
Cep Telefonu:
Adresi:
T.C Kimlik No:
E-Mail Adresi:
Firma Unvanı ( var ise ):
Vergi No ( var ise ) :
Vergi Daire ( var ise ) :
2 ) Sözleşme konusu mal veya hizmetin adı, adedi, KDV dâhil
satış fiyatı, ödeme şekli ve temel nitelikleri
Sepet Bilgileri :
Paketleme, kargo ve teslim masrafları SATICI tarafından
karşılanmaktadır. Kargo fiyatı ek olarak sipariş toplam tutarına eklenmektedir.
Ürün bedeline dahil değildir. Teslimat , anlaşmalı kargo şirketi aracılığı ile,
ALICI'nın adresinde elden teslim edilecektir. Teslim anında ALICI'nın adresinde
bulunmaması durumunda dahi Firmamız işlemi tam ve eksiksiz olarak yerine
getirmiş olarak kabul edilecektir. Bu nedenle, ALICI'nın ürünü geç teslim
almasından ve/veya hiç teslim almamasından kaynaklanan zararlardan ve
giderlerden SATICI sorumlu değildir. SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam,
eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve
kullanım kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur. İlk Kargo
gönderiminden (50 TL ve üzeri siparişlerde ) ücret alınmamaktadır. Müşteri
adresinde olmadığından veya yanlış adres beyan etmesinden dolayı gönderinin
teslim edilemediği durumlarda ikinci gönderim ile ilgili kargo ücreti ALICIYA
aittir.
2.1) Ürün sözleşme tarihinden itibaren en geç 30 gün
içerisinde teslim edilecektir. Ürününün teslim edilmesi anına kadar tüm
sorumluluk SATICI’ya aittir.
3. ) Tüketici (ALICI), 14 (ondört) gün içinde ( K.K.T.C Satışları
İçin 4 Gün İçinde ) herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart
ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
3.1) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin
yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin malı teslim aldığı gün esas alınır. Cayma
bildiriminizi cayma hakkı süresi dolmadan -- yer alan hesabım sayfanızdaki iade seçeneği
üzerinden gerçekleştirebilirsiniz. Cayma hakkınız kapsamında öngörülen taşıyıcı
Yurtiçi Kargo olup, ---- yer alan
hesabım sayfanızdaki iade ve geri gönderim seçeneğinde geri gönderime ilişkin
detaylar açıklanmıştır.
Sözleşmeden cayma hakkın kullanılması halinde:
ALICI’ya veya ALICI’nın gösterdiği kişi/kuruluşa teslim
edilen ürünün/lerin
(i) faturası,
Önemli uyarı: İade edilmek istenen ürünün/lerin faturası
kurumsal ise, geri iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile
birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş
iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.
(ii) kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile
birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir.
SATICI, cayma bildiriminin kendisine ulaşmasında itibaren en
geç 10 günlük süre içerisinde toplam bedeli ve alıcıyı borç altına sokan
belgeleri ALICI’ya iade edecek ve 20 günlük süre içerisinde ürünü/leri iade
alacaktır.
ALICI’nın kusurundan kaynaklanan bir nedenle ürünün/lerin
değerinde bir azalma olur veya iade imkânsızlaşırsa ALICI kusuru oranında
SATICI’nın zararlarını tanzim edecektir.
Tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:
a. Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak
değişen ve SATICI veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere
ilişkin sözleşmeler.
b. Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları
doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
c. Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi
koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından
uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
d. Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya
tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.
e. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı
ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
f. Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek ürünler; tek
kullanımlık ürünler, kopyalanabilir yazılım ve programlar, hızlı bozulan veya
son kullanım tarihi geçme ihtimali olan ürünlerin iadesi kabul edilmemektedir.
g. Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında,
gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
4) Tüketicinin herhangi bir dijital içerik satın alması
halinde dijital içeriklerin işlevselliğini etkileyecek teknik koruma önlemleri
ve SATICI’nın bildiği ya da makul olarak bilmesinin beklendiği, dijital
içeriğin hangi donanım ya da yazılımla birlikte çalışabileceğine ilişkin
bilgiler satın alınan ürünün --- satışa sunulduğu sayfadaki tanıtım içeriğinde
yer almaktadır.
5) Tüketicilerin şikâyet ve itirazları: Siparişinize ve/veya
siparişinize konu ürüne ve/veya siparişinizle ilgili herhangi bir konuda
şikâyetinizin olması halinde şikâyetlerinizi -- internet sitesinde belirtilen iletişim
bilgileri vasıtasıyla SATICI’ya iletebilirsiniz. İletmiş olduğunuz şikâyet
başvurularınız derhal kayıtlara alınacak, yetkili birimler tarafından
değerlendirilerek çözümlenmeye çalışılacak ve en kısa sürede size geri dönüş
sağlanacaktır.
YUKARIDA Kİ KURALLARI OKUDUM / ONAYLADIM.